Skin the cat – Jeden pohyb, mnoho výsledků
Skin the cat, zdroj: internet

Skin the cat – Jeden pohyb, mnoho výsledků

Skin the cat, zdroj: internet
Skin the cat, zdroj: internet

Pamatuješ, jak jsi se jako malý houpal na prolézačce a dokázal jsi přetočit svoje tělo mezi visícími rukami a přistát nohami na zemi? Podobný pohyb se cvičí právě v gymnastice a anglicky se nazývá „Skin the cat“ nebo také „german hang“. Díky své účinnosti si našel velkou oblibu i ve workoutovém světě. Na hřištích ho vidím cvičit čím dál více lidí. Právě proto jsem se rozhodl věnovat článek tomuto cviku a seznámit tě s jeho výhodami, případně pokud jsi o něm nikdy neslyšel, rozhodně ti doporučuji zařadit ho do tvého tréninkového plánu 🙂

Ve videu se můžeš podívat, jak tento cvik vypadá a níže se dozvíš, jaké výhody přináší a k čemu ve tvém tréninku může přispět.

 

[vc_video link=”https://youtu.be/w0IgABHlQ8Q” ratio=”16-9″]

 

Co je tedy “Skin the cat”?

Je to především gymnastický cvik, který se většinou provádí na gymnastických kruzích. Může se cvičit i na vodorovné hrazdě, ale jedná se o náročnější pohyb, protože vodorovná tyč může překážet v plynulém pohybu. Tento cvik vyžaduje, aby jsi zůstal po celou dobu jeho vykonávání ve visu a otočil svoje tělo po ose ramen směrem dozadu.

Výhody, které Skin the cat přináší

Miluji tento cvik! 🙂 Kromě toho, že posiluje několik svalových skupin zároveň, posiluje i mojí mobilitu a flexibilitu (především ramen a rukou). Při cvičení Skin the cat zapojuješ hlavně břicho, ruce a horní část zad.
Myslím, že lidi baví tento cvik vykonávat i proto, že jistým způsobem pomáhá rozvíjet prostorovou orientaci člověka. Při pohybu, ve kterém otáčíš tělo směrem nahoru, zapojuješ svoje motorické funkce a přizpůsobuješ svoje vnímání vzhledem k netradiční poloze, ve které se tvoje tělo ocitá. Takže trénuješ tím pádem i svojí mysl 😉

Proč to musíš zkusit?

Jako děti jsme se hýbali dokud slunce nezapadlo a pohyb byl naší součástí. Lépe jsme vnímali svoje tělo a prostředí, kde jsme trávili čas, jsme znali do posledního detailu. Když jsme spadli z prolézačky, bolest jsme vydrželi a pokračovali dále. Tyto vlastnosti jsme postupem času ztratili. Pohyby, které nám v dětství pomáhali v naší výkonnosti a rozvoji, jsme ze života vysadili a propadli jsme stereotypu běžného života. Přišly problémy a pády, se kterými jsme se špatně vyrovnávali. Proto si myslím, že návrat k pohybům, které jsou nám odmalička přirozené, je ta správná volba, jak být odolnějším, silnějším a zdravějším člověkem.

Jak na to?

Pokud stále nemáš jasno v tom, jak tento pohyb cvičit, napsal jsem pro tebe pár jednoduchých rad, které ti s tím pomůžou 🙂

  1. Zavěs se na kruhy (případně hrazdu) a zůstaň ve visu. Přitáhni svoje nohy směrem k hrudníku a drž je pevně. Je velmi důležité, abys měl nohy pevné v průběhu celého cviku.
  2. Začni svoje tělo naklánět směrem vzad a zvedat nohy směrem za hlavu. Svůj pohled směřuj na špičky nohou, dost to pomáhá.
  3. Celým tělem se snaž pomalu otočit okolo ramen. Nohy a celé tělo měj stále pevné a stabilní.
  4. Pokud se ti podařilo dostat se do pozice, kde máš nohy už za rameny, pomalu spouštěj nohy směrem k zemi. Pokračuj až tam, kde ucítíš jemné tahání v oblasti zad a v oblasti ramen.
  5. Hotovo! Z této pozice se můžeš pustit pomalu na zem, a nebo ještě lepší cesta – dostat se v opačném směru nazpět do bodu č 1., pomáhá to k lepšímu porozumění celého cviku.

Níže je ilustrace, jak celý pohyb vypadá krok po kroku 🙂

skin_the_cat_postup

 

Sdílejte, komentujte tento příspěvek

Pokud se ti článek líbil, nenechávej si ho jen pro sebe. Budeme rádi, když se dostane mezi lidi a budou z něho čerpat i druzí. Sdílením inspiruješ ostatní a komentářem sdělíš svůj názor nebo svůj příběh. Pomůžeš zviditelnit projekt Workout Legend a dostat ho do podvědomí lidí. Projev se a ukaž světu, kdo jsi, to je Workout Legend 🙂